FANDOM

Do dzwonka – polski sitcom młodzieżowy, stworzony przez Disney Channel jako polska wersja międzynarodowego formatu Quelli dell'intervallo. Polska wersja jest siedemnastą na świecie adaptacją tego włoskiego sitcomu, a trzecią emitowaną w Polsce (pierwszymi dwoma były wersje brytyjska i amerykańska, obie pod tytułami Gdy zadzwoni dzwonek). Premiera serialu na Disney Channel odbyła się 7 listopada 2010, i wyprodukowano 40 pięciominutowych odcinków.

24 czerwca 2010 w internecie oficjalnie potwierdzono powstanie pierwszego polskiego serialu Disney Channel. Serial Do dzwonka jest polskim odpowiednikiem międzynarodowego formatu, który zadebiutował we Włoszech w 2005 jako Quelli dell'intervallo, a następnie pojawił się w wielu wersjach na całym świecie, m.in. brytyjskiej i amerykańskiej. Obie zatytułowane są As the Bell Rings (Gdy zadzwoni dzwonek) i były emitowane są w Polsce na Disney Channel.

Pierwsza i druga seria składają się z czterdziestu odcinków, trwających około pięć minut. Wszystkie zostały zrealizowane w Warszawie. Serial został wyprodukowany przez FremantleMedia Polska. 18 września 2010 Disney Channel rozpoczął emisję reklamy serialu. Oficjalna premiera pierwszej serii serialu odbyła się 7 listopada tego samego roku. 24 marca 2011 roku potwierdzona została produkcja drugiej serii serialu, której premiera odbyła się 29 października 2011 roku.

ObsadaEdytuj

Aktor Rola Serie Odcinki
GŁÓWNA OBSADA
Agnieszka Doczyńska Dominika "Domi" 1–2 ok.35
Iga Krefft Agnieszka "Aga" 1–2 ok.30
Magdalena Osińska Natalia "Natka" 1–2 ok.34
Wojciech Rotowski Mateusz "Mati" 1–2 ok.30
Piotr Janusz Konrad "Kondziu" 1–2 ok.35
Marcin Turski Sebastian "Seba" 1–2 ok.40
Jowita Ryczkowska Aldona 1–2 ok.18
Jakub Nowak Tadeusz "Tadzio" 1–2 ok.32
Julia Chatys Martyna 1–2 ok.18
Karol Galos Arkadiusz "Arek" 1–2 ok.15
Justyna Bojczuk Beata "Beatka" 2 ok.1
OBSADA DRUGOPLANOWA
Aleksander Witkowski Maciej "Kudłaty" 1–2 7
Marcin Parafiniuk Tytus 1 3
OBSADA GOŚCINNA
Weronika Piła Katarzyna "Kasia" 2 1

OdcinkiEdytuj

!! OSOBNY ARTYKUŁ: Lista odcinków serialu Do dzwonka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki