FANDOM

Gdzie jest Nemo? (ang. Finding Nemo) – amerykański film animowany z 2003 roku produkcji Pixar Animation Studios oraz Walt Disney Pictures w reżyserii Andrew Stantona i Lee Unkricha. Film wyprodukowany za pomocą grafiki i animacji komputerowej otrzymał nagrodę Oscara za najlepszy film animowany 2003 roku.

22 grudnia 2006 roku była polska premiera telewizyjna filmu w TVP1. Film opowiada o porwaniu małej rybki o imieniu Nemo. Jego tata Marlin wyrusza na poszukiwania synka, razem z Dory – niebieską rybą chorą na brak pamięci krótkotrwałej. Marlin i Dory spotykają różne niebezpieczeństwa, a i Nemo w akwarium nie ma łatwego życia.

PostacieEdytuj

Nemo – mały błazenek, który został porwany przez nurka z swojego naturalnego środowiska. Nemo trafił do akwarium. Wraz z ówczesnymi mieszkańcami próbuje się z niego wydostać lecz bezskutecznie. Mały Nemo ma jedną płetwę mniejszą od drugiej.

Marlin – ojciec Nemo, stanowczy, ale bardzo troszczy się o swojego jedynego synka. Marlin boi się oceanu, ponieważ utracił w przeszłości prawie całe potomstwo i żonę, przyczyną był atak barrakudy. Po porwaniu syna dzielnie udaje się na poszukiwania.

Dory – sympatyczna ryba cierpiąca na brak pamięci krótkotrwałej. Ma talent do czytania i to właściwie dzięki niej Marlin trafia do Sydney, gdzie jest więziony jego syn Nemo.

RekinyŻarło, Tępy i Młot, próbują przejść na wegetarianizm, jednak niespecjalnie im się to udaje.

Idol – największa ryba w akwarium, pomogła Nemo uciec do oceanu. Twierdzi, że ryby powinny mieszkać w oceanie, a w akwarium tylko wariują (czego dowodem są Żołtek, Bulgotek i Deb).

Rozdym – Samiec rozdymki, mieszkający w akwarium Dentysty. Ma miłe uosobienie.

Malina – Rozgwiazda, mieszkająca w akwarium Dentysty. Umie czytać.

Bulgotek – Ryba z obsesją na punkcie bakterii. Zawsze gdy spotka kogoś z oceanu, nazywa go skażonym i każe Jacques go wyczyścić. Mieszka w akwarium.

Żółtek – Ryba mająca bzika na punkcie bąbelków. Zawsze gdy jakieś widzi mówi: "Bąbelki, bąbelki, bąbelki! Moje bąbelki! Moje, wszystkie moje! Tatuś się wami zaopiekuje, moje bąbelki!". Mieszka w akwarium.

Deb – Zwariowana rybka z akwarium. Myśli, że jej odbicie jest jej siostrą.

Jacques – Krewetka zamieszkująca akwarium. Bulgotek każe mu czyścić ryby z oceanu z zarazków. Ma francuski akcent.

Dentysta – porwał Nemo z rafy, by podarować go swej siostrzenicy, Darli. Jest właścicielem akwarium.

Polska wersja Angielska wersja Rola
Kajetan Lewandowski Alexander Gould Nemo
Krzysztof Globisz Albert Brooks Marlin
Paweł Wawrzecki Geoffrey Rush Nigel
Joanna Trzepiecińska Ellen DeGeneres Dory
Grażyna Wolszczak Elizabeth Perkins Koral

Więcej z Fandomu

Losowa wiki